Магазин

Що необхідно знати управителям та мешканцям новостворених ОСББ про оформлення договорів та розрахунки за спожиту електроенергію?

Для забезпечення будинків світлом, новоствореним ОСББ/Управителям необхідно укласти договори про розподіл та постачання електричної енергії і те ж саме мають зробити мешканці. ОСББ/Управитель укладає договори на загальнобудинкові потреби, а мешканці – для обліку електроенергії на потреби власної квартири. Розбираємось детальніше.

ОСББ/Управитель

ОСББ/Управитель – це юридичний споживач, котрий контролює, фіксує та передає показання, відповідає за справність внутрішніх мереж в багатоквартирному житловому будинку, збирає кошти з мешканців та сплачує YASNO за електроенергію, спожиту для місяць загального користування (ліфти, сходові клітини, паркінги, насосні, освітлення прибудинкової території, тощо). Оскільки юридичні клієнти купують електроенергію за ринковими цінами, то відповідно тариф за таку електроенергію вищий та може відрізнятися, залежно від обраної у YASNO комерційної пропозиції.

Для обліку спожитої електроенергії ОСББ/Управитель має укласти два договори. Перший договір – про розподіл електричної енергії. Він укладається з оператором системи розподілу (ОСР), до мереж якого приєднаний будинок. Це можна швидко і зручно зробити через онлайн-сервіс на сайті ОСР без відвідування центру обслуговування клієнтів. Другий – з YASNO про постачання електричної електроенергії. Укласти договір з YASNO можна на сайті або завітавши до одного з енергоофісів компанії у столиці після отримання документів від ОСР. 

Показання загальнобудинкових лічильників електроенергії ОСББ/Управитель має передавати ОСР щомісяця у свою розрахункову дату, яка зазначена в договорі з ОСР.

Рахунки за спожиту електроенергію, які отримує ОСББ/Управитель виставляє YASNO, застосовує тариф до обсягів, котрі передав йому ОСР. Юридичні клієнти, якими є ОСББ/Управителі, у разі накопичення заборгованості можуть бути відключені від електропостачання. Відповідно мешканці мають цікавитись розрахунками ОСББ/Управителями з YASNO, щоб уникнути можливих відключень електроенергії у місцях загального користування їхніх будинків та залишатися з освітленням прибудинкової території, під’їздів та робочими ліфтами.

Мешканці

Щодо мешканців, то після укладання договорів з ОСББ/Управителем, їм необхідно укласти індивідуальні (прямі) договори з оператором системи розподілу, а після цього – з YASNO. Тут йдеться про споживання електроенергії саме квартирами. 

Укласти ці договори мешканці можуть самостійно – так само дистанційно через сайти ОСР та постачальника або завітавши до офісів компаній.

Показання мешканці мають передавати щомісяця за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного, щоб отримувати рахунки за фактично спожиту електроенергію.

Сплачувати рахунки їм необхідно до 20 числа щомісяця. Згідно зі змінами до постанови Кабміну про оплату житлово-комунальних послуг під час воєнного стану, мешканцям-боржникам також може бути відключене електропостачання до квартири за борги.

«Якщо в ОСББ/Управителя або мешканців виникають питання щодо нарахованих кіловат-годин, відсутності електроенергії, несправної роботи лічильників, то необхідно звертатися до ОСР, до мереж якого підключений будинок. А якщо необхідно уточнити суму до сплати, перевірити стан особового рахунку, провести звірку платежів, дізнатися про зарахування коштів – то вже потрібно звертатися до YASNO. Отримати консультацію від фахівців YASNO клієнти можуть через Facebook, сайт та за телефонами контакт-центру», – розповів генеральний директор YASNO Сергій Коваленко.


Вас може зацікавити: