Магазин

Відповіді на актуальні запитання щодо відключень електроенергії у Києві

У зв’язку з пошкодженнями об’єктів енергетичної інфраструктури, внаслідок ракетних обстрілів, НЕК Укренерго була змушена запровадити графіки аварійного відключення електропостачання. Починаючи з 11 жовтня оператори системи розподілу на своїх сайтах і у соцмережах повідомляють адреси, за якими планується обмеження електроенергії. Задля зменшення частоти відключень, YASNO закликає свідомо підійти до споживання електроенергії та максимально обмежити її використання у ранкові та вечірні години, а саме з 8:00 до 11:00 та з 17:00 до 23:00.

Графік погодинних відключень електроенергії у м. Київ можна дізнатись за посиланням: https://bit.ly/3MkBTsC 

YASNO рекомендує усім клієнтам завчасно заряджати пристрої та не вмикати енергоємні побутові прилади у пікові періоди споживання. Це допоможе енергетикам швидше виконувати усі відновлювальні роботи та повернути безперервне електропостачання в оселі українців. 

Нагадуємо, що з усіх питань аварійних відключень та проведення ремонтних робіт необхідно звертатися безпосередньо до оператора системи розподілу, до мереж якого підключено будинок: https://kyiv.yasno.com.ua/contacts-osr.

Для зручності, ми підготували перелік питань-відповідей, які допоможуть зрозуміти, як будуть відбуватись відключення:

1.Чому виникли проблеми з електропостачанням? 

Перша причина — велика кількість електростанцій окупована або зруйнована внаслідок терористичних атак росії і виробництва електроенергії недостатньо. Друга – російські терористи атакували магістральні електромережі і підстанції, що не дає можливість поставляти електроенергію від електростанцій до споживачів. Як наслідок в окремих регіонах виникає дефіцит електроенергії. 


2.Чи можна уникнути відключень? 

Якщо в електромережі виникає дефіцит відключень не уникнути. Якщо не зробити це контрольовано за вказівкою Укренерго, за лічені хвилини станеться аварія з пошкодженням обладнання. Аварія може призвести до повного знеструмлення регіону, а то і всієї країни. 


3.Чому енергетики вимикають побутових споживачів, а не підприємства й заводи? 

Промисловість, яка не є критично важливою для держави – до прикладу не військові заводи – вимикається в першу чергу. Однак цього недостатньо і головний диспетчер змушений обмежувати електропостачання жилих кварталів. 


4.Скільки може тривати відключення електроенергії? 

Є 3 типи відключень за вказівками Укренерго. Серед них: 

-екстрені. Ніхто не знає щодо їх тривалості, оскільки все залежить від рівня наслідків атаки рф; 

-аварійні. Кожен тип аварії має свій очікуваний час на відновлення світла. Інформацію щодо цього ви можете знайти на сайті місцевого оператора електромереж; 

-стабілізаційні. Їх максимум — 4 години. Однак можлива похибка в +- 40 хвилин. Якщо світла немає більше, ніж 5 годин, ймовірно, трапилася локальна аварія. Ви можете про це дізнатися у свого оператора системи розподілу. 


5.Чому в сусідньому будинку (під'їзді) є світло, а в моєму ні?  

У ваших будинках (чи навіть під'їздах) може працювати декілька ліній електромереж, які належать до різних груп і відключаються за різними графіками. 

Водночас у межах одної групи також є черговість на відключення. Цю черговість оператори систем розподілу пускають у дію залежно від обсягів, які потрібно стабілізувати за вказівкою НЕК Укренерго. 


6.Хто повідомляє про відключення світла?  

Вказівки щодо відключення надає виключно Укренерго.  

Оператори системи розподілу (наприклад ДТЕК) та постачальники електроенергії (наприклад YASNO) отримують інформацію (графіки, алгоритм дій, новини) від Укренерго. І можуть передавати цю інформацію споживачам. 


7.Чи є графік відключення світла? 

Все залежить від того, хто ваш оператор системи розподілу. Адже кожен з них працює над впровадженням графіку в індивідуальному порядку, але з дотриманням вказівок від Укренерго. 


8.Як ще можна дізнатись про відключення, окрім графіка?  

Ви можете приєднатися до чатбота Yasno-online у телеграмі й активувати сповіщення про відключення електроенергії у Києві чи Дніпропетровській області. Як тільки НЕК Укренерго повідомить про відключення у Києві — ви одразу отримаєте повідомлення. 


9.Чому відключення не завжди збігаються із графіком?  

Все залежить від типу відключень, які можуть бути аварійні та стабілізаційні відключення. Аварійні відключення виникають у разі ракетних обстрілів або через раптові пошкодження мереж. Їх неможливо спрогнозувати. Стабілізаційні відключення відбуваються за орієнтовним графіком по розпорядженню НЕК Укренерго.  

Чим менше українці споживають електроенергію, тим менше буде стабілізаційних відключень. Тому важливо обмежувати споживання електроенергії у пікові години з 8:00 до 11:00 та з 17:00 до 23:00.  


10.Чому моєї адреси немає в графіку відключень? 

Оператори системи розподілу вже працюють над виправленням цієї ситуації. 


11.Чому мій будинок є в графіку, а у вказаний час відключень у мене є світло? 

Все залежить від вказівок Укренерго. Ймовірно, не було потреби у відключенні світла. Також справа може бути в тому, що ваш будинок знаходиться на одній лінії зі стратегічно важливим об’єктом.  

 

12.Як я можу допомогти енергосистемі?  

Мінімізуйте споживання електроенергії з 8:00 до 11:00 та з 17:00 до 23:00. У цей період не використовуйте енергоємні прилади: бойлер, пральну машину, обігрівачі та кондиціонери. Їхню роботу краще змістити на ніч (після 00:00).  

 

13.Що може зробити бізнес для зменшення частоти відключень електроенергії?  

Закликаємо обмежити використання зовнішнього освітлення фасадів офісів, ресторанів, торгових центрів тощо. А також вимкнути телевізори та інші некритичні для роботи бізнесу електроприлади.  

Вас може зацікавити: