Побутові клієнти YASNO заборгували за спожиту електроенергію близько 2,5 млрд грн. Не дивлячись на те, що ситуація з електропостачанням стабілізувалася і відключення не застосовуються, рівень оплат населення залишається низьким. В YASNO розповіли, що чекає на українців, якщо платіжна дисципліна не покращиться.
• Нестача фінансування для відновлення енергетичної інфраструктури
Через ворожі обстріли пошкоджено більшість важливих енергооб’єктів країни. Збитки оцінюються у $7 млрд. Для повного відновлення енергетичної інфраструктури потрібен не один рік та значний фінансовий ресурс. Частково він покривається за рахунок західний партнерів. Але без стабільного надходження коштів усередині країни можливості оперативно поповнювати запаси обладнання будуть обмежені. Зниження рівня оплат хоча б на 1% - це нестача сотень мільйонів гривень для проведення ремонтних робіт. Якщо вони не будуть продовжуватись, існує велика вірогідність аварійних ситуацій та знеструмлення житлових кварталів.
• Значні фінансові витрати для боржників
Хоча на період воєнного стану в Україні заборонені відключення за неоплату комунальних послуг, проте це не означає списання боргів. Після війни їх доведеться сплатити. Проте до того часу у неплатників накопичиться значна сума боргу і це буде суттєвим фінансовим тягарем. Адже доведеться одразу розрахуватися за тривалий період споживання.
• Відключення боржників після закінчення війни
Після війни постачальники знову отримають право відключати неплатників. У такому випадку боржникам доведеться не лише повністю сплатити усі рахунки, а й послуги відключення та повторного підключення.
• Відмова у наданні субсидії
Обов’язковою умовою отримання житлової субсидії є своєчасна оплата за електроенергію та інші комунальні послуги. Органи соціального захисту можуть відмовити у наданні субсидії за наявності заборгованості за понад три місяці на суму більше 680 грн (40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян).
YASNO дякую усім відповідальним клієнтам, які продовжують вчасно та регулярно сплачувати рахунки. Нагадаємо, це потрібно робити щомісяця до 20 числа одним зі зручних способів: через Особистий кабінет, мобільний застосунок, чат-бот у viber чи telegram, інтернет-банкінги чи на сайті YASNO.