Нова квартира зобов’язує власника укласти нові договори. Якщо у будинку ще не створено ОСББ, яке координує дії усіх мешканців, кожен власник має самостійно укласти договори про розподіл та постачання електричної енергії, щоб у його квартирі було світло. Як це зробити, розповідаємо.
Електроенергією населення у столиці забезпечують дві компанії: оператор системи розподілу (ОСР) та постачальник. Відповідно власнику необхідно укласти договори з обома цими компаніями.
Після того, як забудовник виконує усі необхідні технічні умови та реалізовує проєкт внутрішньобудинкових мереж та встановлює і підключає електролічильники, здійснюється загальнобудинковий облік спожитої електроенергії. Після звернення власників квартир до оператора системи розподілу ДТЕК Київські електромережі щодо укладання договорів про розподіл електричної енергії, фахівці ОСР проводять опломбування лічильників (і за потреби параметризацію) і починають укладати вже індивідуальні договори з власниками квартир. З цього моменту облік спожитої електроенергії уже відбувається за конкретною квартирою, тобто ведеться індивідуальний облік. Коли ОСР проводить необхідні процедури і надає клієнту підтвердження про укладання договору на розподіл електричної енергії, тоді власник квартири може звертатись до постачальника.
Постачальником електроенергії для киян є YASNO. Укласти договір про постачання електричної енергії з YASNO можна дистанційно через форму на сайті або звернувшись до найближчого енергоофісу у столиці.
Щоб укласти договір онлайн, необхідно підготувати скани або фотокопії:
• документу, яким визначено право власності на житло, та витяг із державного реєстру на нерухомість;
• паспорт власника житла або документ, що його замінює;
• довідки про присвоєння ІПН (у разі, якщо ІПН відсутній, копію сторінки паспорта з відповідною відміткою податкового органу);
• паспорту точки розподілу (його надає ДТЕК Київські електромережі разом з повідомленням про приєднання до договору про розподіл)
Після цього необхідно заповнити заяву-приєднання та завантажити підготовлений пакет документів. Фахівці опрацюють інформацію та протягом трьох днів нададуть на електронну пошту підтвердження про укладання договору із зазначенням особового рахунка. Маючи номер особового рахунка, уже клієнт YASNO, може зареєструватись в Особистому кабінеті. Це зручний онлайн-сервіс YASNO, який дозволить швидко передавати показання, проводити оплати за спожиту електроенергію та вирішувати інші питання, пов’язанні з електропостачанням. Для комунікації з YASNO нові клієнти можуть також телефонувати до контакт-центру YASNO за номерами: (044/067/066/093) 277-18-18 або писати на електронну пошту: kyiv@yasno.com.ua чи в особисті повідомлення сторінкам YASNO у Facebook або Instagram.
Щоб розуміти з яких питань звертатись до YASNO, а з яких до ДТЕК Київські електромережі, важливо ознайомитись з інформацією на сайті: yasno.com.ua.