Тривають відключення клієнтів-боржників, котрі не владнали питання заборгованості за спожиту електроенергію. Щоб знати, як відбувається відновлення електропостачання після призупинення його за борги та чому не варто відкладати питання вирішення боргів у далекий сховок, розповідаємо у матеріалі.
За період дії мораторію на відключення електроенергії за борги, кияни накопичили понад 1 млрд грн боргів, попри те, що постачальник здійснював інформування клієнтів та наголошував на важливості оплат під час війни. Лише впродовж 2022-2023 років YASNO здійснено понад 2,3 млн телефонних дзвінків, 5,7 млн дзвінків автоінформатора (голосові повідомлення), відправлено більше 7,6 млн електронних листів, більше 65,2 млн viber/sms повідомлень та понад 3,8 млн паперових листів-вимог.
У зв’язку зі змінами до Постанови Кабінету Міністрів, яка регулює питання оплати житлово-комунальних послуг під час воєнного стану, постачальники, в тому числі YASNO, з січня цього року можуть призупиняти/повністю зупиняти постачання електроенергії у випадку несвоєчасної та/або неповної оплати наданих послуг.
Тим клієнтам, котрі проігнорували звернення постачальника щодо сплати заборгованості, може бути припинено електропостачання.
Щоб відновити електропостачання після призупинення його за борги, клієнтам-боржникам у Києві необхідно:
1. Сплатити заборгованість за спожиту електроенергію у повному обсязі.
Перевірити суму боргу можна в мобільному застосунку або в Особистому кабінеті YASNO.
2. Завантажити бланк заяви на відновлення електропостачання, заповнити та додати фото/скан квитанції про оплату заборгованості та надати їх зручним способом за допомогою онлайн-сервісів YASNO або завітавши до енергоофісів компанії.
Важливо пам’ятати, що кошти на рахунок постачальника зараховуються протягом 3-х банківських днів, але якщо оплата здійснена через Особистий кабінет, і надходження коштів вже в ньому відображено, то відповідне фото квитанції додавати не потрібно. Для швидкої комунікації через онлайн-сервіси у зверненні обов'язково необхідно вказати контактний номер телефону та електронну адресу (імейл) та зазначити тему звернення як «Відключення».
3. У відповідь на звернення, клієнт отримає рахунок для оплати за послуги відновлення електропостачання. Після отримання рахунка, його необхідно сплатити і надіслати квитанцію про оплату на ту ж саму електронну адресу, з якої він надійшов, або надати до енергоофісу. Зверніть увагу: рахунок має інші реквізити для оплати, їх потрібно ввести, це не ті реквізити, що використовуються для оплати спожитої електроенергії.
Лише після сплати у повному обсязі боргу і рахунку за відновлення послуг з підключення, постачальник передасть заявку на підключення оператору системи розподілу, до мереж котрого підключений ваш будинок, та котрий безпосередньо протягом 3 робочих днів здійснить підключення помешкання до електропостачання.
«Щоб уникнути ситуацій з відключення та повторного підключення, достатньо вчасно, до 20 числа щомісяця, та у повному обсязі сплачувати за спожиту електроенергію. Пам’ятайте, електроенергія такий самий товар, як і інші, котрі ви звикли купувати у магазині. Ви ж не берете товар у магазині і не виходите просто так, а сплачуєте. Так само і з електроенергію, ви користуєтесь нею, тож маєте за неї сплатити. Якщо не сплачували довгий час і борг значний і відсутня можливість сплатити усю суму одразу, звертайтесь до постачальника та укладайте графіки, за якими зможете поступово сплатити заборгованість», - сказав Сергій Коваленко, генеральний директор YASNO.
Нагадаємо, у разі, якщо клієнт не згоден із вказаним обсягом спожитої електроенергії та сумою виставленої заборгованості, він може звернутись для звіряння та здійснення перерахунку. Такі звернення розглядаються в індивідуальному порядку. Необхідний перелік документів опубліковано на сайті yasno.com.ua.