Чи виїхав власник квартири за кордон і чи хтось проживає нині у його квартирі, нікому, крім власника житла, невідомо. Тому, якщо в якийсь момент клієнт перестає передавати показання електролічильника, постачальник та оператор системи розподілу вважають, що клієнт їх просто забув передати і нарахування здійснюється за середньодобовим споживанням. Що варто зробити клієнтові, якщо він не проживає в квартирі, щоб не назбирати боргів, розповідаємо у матеріалі.
З початком війни багато клієнтів YASNO виїхали за кордон або змінили місце проживання в межах країни. В деяких квартирах тепер проживають родичі, знайомі або квартиранти, котрі продовжують справно передавати показання електролічильника та отримувати рахунки за фактично спожиту електроенергію.
Але є й такі клієнти, в квартирах, котрих наразі ніхто не проживає і відповідно показання ніхто не передає. В такому випадку оператор системи розподілу, не отримавши дані лічильника, здійснює розрахунок обсягів споживання електроенергії на основі показників середньодобового споживання і передає ці обсяги постачальнику. Постачальник до отриманих обсягів застосовує тариф і виставляє рахунок. Власник житла його не сплачує, адже вважає це помилкою і таким чином починають формуватись борги.
Що необхідно робити власникам житла, котрі не проживають у своїй квартирі, щоб не накопичувати борги за світло?
1. Передавати орієнтовні показання щомісяця
Наприклад, якщо у квартирі залишивсь працюючим холодильник або інша техніка, то достатньо буде щомісяця до останніх зафіксованих вами показань додавати 2-5 кВт∙год і відповідно сплачувати за них. А по поверненні в Україну, буде достатньо сфотографувати дані лічильника або запросити контролера ОСР, щоб провести звірку. В такому випадку борги не будуть формуватись і не будуть надходити повідомлення про заборгованість.
2. Передавати одні й ті самі показання електролічильника щомісяця
Навіть, якщо у квартирі відключені усі електроприлади необхідно щомісяця передавати останні зафіксовані клієнтом показання.
Нагадаємо, передавати показання необхідно за дві дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного. Зробити це можна дистанційно з будь якої країни світу за допомогою онлайн-сервісів YASNO:
• Особистий кабінет
• через форму на сайті
• написавши в особисті повідомлення сторінці YASNO у Facebook.