Трапляються випадки, коли отримавши платіжку за світло споживач дивується виставленій сумі до сплати. Помилка контролера? Неточні нарахування? Хтось краде в мене електроенергію? Проте, як правило, причина полягає у несвоєчасній передачі показань самим споживачем. Як це впливає на оплату – пояснили в YASNO.
Оператор системи розподілу щомісяця розраховує обсяг споживання кожного клієнта. Для цього від попередніх показань лічильника віднімають поточні – це і буде кількість використаних кВт∙годин. Якщо споживач повідомляє показання регулярно та вчасно, обсяг визначається завжди чітко. А ось за відсутності актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка.
Адже в такому разі оператор системи розподілу вимушений брати за основу показання, які були зафіксовані раніше, і виходячи з них розраховувати середньодобове споживання. Приміром, споживач взагалі не користувався електроенергією в помешканні протягом кількох тижнів, не передав показання, але йому нараховано обсяг, як і у минулі періоди. Таким чином обсяг визначений по середньому, а не по фактичному споживанню.
Потім інформацію про кількість використаних кВт∙годин отримує постачальник, застосовує діючий тариф та виставляє рахунок. Якщо оператор системи розподілу надав постачальнику середнє споживання клієнта, то і сума до сплати може не відповідати очікуванням клієнта.
Аби завжди мати коректний рахунок, потрібно передавати показання за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного. Надати дані можна безпосередньо оператору системи розподілу або через онлайн-сервіси YASNO:
• Особистий кабінет
• мобільний застосунок
• чат-боти YASNO-online у viber чи telegram
• форму на сайті
• на сторінці Facebook