Трапляються випадки, коли споживачі помилково вважають, що при встановленні двозонного лічильника такий прилад буде автоматично передавати показання. В YASNO розповіли, які лічильники дійсно роблять це самостійно, а у яких випадках фіксувати та передавати показання потрібно їх власникам.
Не слід плутати звичайні двозонні лічильники з так званими «розумними». Ці прилади обліку мають різні особливості.
• «Розумний» лічильник – так називають прилад обліку, який є частиною автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ). Він автоматично передає показання, а також інформацію про аварії, перевантаження мережі, втрати, несправність приладу тощо. Якщо оператор системи розподілу замінює звичайні лічильники на «розумні» у багатоквартирному будинку, то АСКОЕ встановлюється одночасно для усіх мешканців.
«Розумний» лічильник може бути як однозонним, який рівно фіксує використані кВт∙години протягом усього періоду споживання, так і двозонним.
• Двозонний лічильник – фіксує обсяг споживання за періодами часу, окремо вдень та вночі. Для власників таких приладів обліку діє «нічний» тариф та електроенергія, спожита з 23:00 до 7:00, коштує вдвічі дешевше. Щоб почати економити, можна замовити двозонний лічильник у складі набору Розумний Watt з послугою встановлення «під ключ».
Якщо двозонний лічильник не має модулю АСКОЕ та не підключений до такої системи, він автоматично не передає показання. Тому клієнтам потрібно щомісяця робити це самостійно. При цьому важливо повідомляти показання окремо для тарифної зони «день» та тарифної зони «ніч», які відображаються на екрані приладу. Детальніше про те, як фіксувати показання двозонного лічильника читайте тут.
Передавати показання можна як оператору системи розподілу, так і через сервіси постачальника YASNO: Особистий кабінет, мобільний застосунок, viber чи telegram бот, сайт або за телефоном контакт-центру. Робити це потрібно за два дні до кінця місяця до 2 числа наступного.