Побутових споживачів забезпечують електроенергією дві компанії: постачальник YASNO та оператор системи розподілу. Функції компаній відрізняються, тому й звертатися до кожної з них потрібно з різних питань. В YASNO назвали ТОП-6 найпоширеніших питань споживачів і розповіли кому їх потрібно адресувати.
1. Зникло світло
Якщо не застосовуються стабілізаційні чи екстрені відключення і світло зникло через аварію у внутрішньобудинкових мережах, то треба зв'язатися з організацією, яка обслуговує будинок (керуюча компанія, ОСББ, ЖБК). Якщо аварія виникла в електричних мережах поза домом, слід звертатися до оператора системи розподілу (ОСР).
2. Треба передати показання електролічильника
Передавати показання лічильника потрібно регулярно за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного місяця. Повідомити дані приладу обліку можна як постачальнику YASNO, так і ОСР, до мереж якого підключено будинок. YASNO приймає показання через Особистий кабінет, мобільний застосунок YASNO Mobile, чат-боти YASNO-online у viber чи telegram, а також через форму на сайті. Отримані показання YASNO передає ОСР, який виконує розрахунок обсягів споживання кожного клієнта.
3. Є питання щодо суми у рахунку за світло
Сума до оплати у платіжці нараховується так: на основі показань лічильника, які передав клієнт або зафіксував контролер, ОСР розраховує обсяг споживання (кількість використаних кВт∙год) і передає ці дані постачальнику. YASNO на основі даних від ОСР і відповідно до діючого тарифу виставляє суму до оплати. Тому, якщо виникають питання щодо розрахованих обсягів споживання, слід звертатися до ОСР, а якщо треба роз’яснення про зарахування коштів, наявність заборгованості чи переплати – до постачальника.
4. Необхідно перевірити роботу електролічильника
Вирішенням технічних питань з лічильником (заміна, перевірка, опломбування, параметризація) займається оператор системи розподілу.
5. Відключили світло через борги
Попередження про відключення через заборгованість, яка накопичилися після 1 січня 2019 року, формує та надсилає YASNO. Щоб не допустити знеструмлення, важливо у найкоротший термін розрахуватися з постачальником. У разі, коли відключення вже відбулося, потрібно погасити заборгованість, подати заявку на відновлення електропостачання та сплатити послугу підключення. YASNO створив умови, щоб клієнти могли все це зробити онлайн. Детальніше за посиланням.
6. Потрібно переоформити договір на нового власника помешкання
Спочатку новий власник житла має отримати паспорт точки розподілу у свого ОСР. Наступним кроком необхідно звернутися до YASNO для переоформлення договору про постачання електроенергії. Це можна зробити на сайті постачальника.